Botade virus

Phuh!
Jag hatar virus. De skrämmer mig. Tanken av att bara veta att alla bilder och all musik kommer försvinna för att man är tvungen att formatera datorn gör mig illamående. Den känslan har jag haft sen jag fick reda på att jag hade "2973 virus". Okej att det låter patetiskt att bli deprimerad över en dator, men hallå, det är alla mina bilder sen 2 år tillbaks och min musik som jag inte kan leva utan. Hur som helst. Gustav "datasnillet" kom hit för att försöka fixa min dator. Vi satt länge och försökte att avinstallera mitt (som jag trodde var) nuvarande antivirusprogram, "Antivirus XP 2008". Men det var omöjligt. Vi ville få bort det eftersom det inte fungerade att ta bort mina virus där utan att ha en key. Så eftersom det inte gick att få bort så letade vi efter en key på internet och fick då reda på att mitt "antivirusprogram" var själva viruset. Det var så sjukt bra gjort, för jag hade inte en aning om att det var fejk. Gustav började få lite aningar innan vi upptäckte det, men vi var aldrig säkra. Det var alltså inte sant att jag hade 2973 virus, det var bara viruset som sa att jag hade det så att jag skulle uppdatera "antivirusprogrammet" så att de skulle tjäna pengar. Det enda jag hade, eller om man kan säga det enda, så var det 7 trojaner. Bättre än näst intill 3000 virus?!  Som tur var så hade pappa haft samma virus i sin dator ett par dagar innan och hade därför ett speciellt program som man skulle instrallera för att slutligen kunna få bort de eländiga viruset. Så det instrallerades och nu är min dator frisk som en nötkärna igen :D Tack Gustav <3

Kommentarer
Postat av: Korven

Jag vet hur det känns, mina dator kraschade nollsex och ALLA bilder försvann, jag blev smått självmordsbenägen ett tag, haha :)

2008-09-02 @ 07:01:47
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0