Måndag än en gång...

En utav de jobbigaste dagarna att ta sig upp på. Skulle åka hem från Gustav lite tidigare eftersom jag skulle packa idrottskläder och byta om. Första lektionen var Jazz. Inte alls så kul idag. Nu ser det ut som om street är roligare. Men det är kanske eftersom vi haft hur många lektioner som helst i det nu, så att vi kan mycket av dansen. I jazzen har vi bara haft 2 lektioner och vi fortsätter ju inte på våran dans, utan bara repeterar.
   Det snurrade i huvudet på matten av alla logaritmer. Hur menar hon att jag ska kunna allt till provet på torsdag? Det är detsutom inte det enda vi har i veckan. Vi har engelska, fysik, histora, och jag måste öva på fysikprovet som är nästa tisdag med. Jag blir GALEN! Förstår inte hur jag ska ha tid. Idag ska jag försöka ta mig an det mesta.
   På idrotten idag var det ängörundan. Usch! Jag sa högt attt jag kunde offra min dagslön för att slippa springa, och jag menar det. Men jag hade inget val så jag sprang och sprang utan att stanna, vilket jag annars brukar göra. Fick tiden 12.21 och var 1 sekund ifrån mitt rekord. Sög lite, men jag skyller på att det var motvind, för det var det.
   När jag kom hem tog jag en härlig dusch med hårinpackning. När jag var klar och stod och torkade håret hörde jag att det ringde på dörren. Förstod att det måste vara rörmokaren som skulle komma hit idag, men jag ville ju inte öppna i handduk och rufsigt hår?! Så jag stod inne på toaletten och låtsades inte finnas till. Efter några minuter gick jag ut från badrummet och vem möter jag inte i köket? Jo, rörmokaren! Han kollar lite genant på mig och säger ett kort hej. Jag som hade försökt göra så att han skulle slippa se mig i det skicket ler och säger "Hejhej" rätt högt och låtsas som att jag inte alls tyckte det var pinsamt, som om det händer varje dag för mig. Tur att han inte var snygg :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0