Del 1 - Rengöring

Alla har sina favoriter. Jag tänkte berätta i tre delar om vad jag använder för rengöring, smink och hårprodukter. Detta eftersom jag älskar att läsa om vad andra använder. När man gör det får men många tips och åsikter vilket kan leda till bra beslut. Här är min rengöring. Hoppas ni inspireras!

 

1. Jag börjar med att tvätta bort mitt smink med min fasta tvål från Clinique. Den tar verkligen bort allt smink och håller dessutom väldigt länge. Jag har provat många rengöringar men detta är verkligen min favorit! Tvålen hittar du bland annat i affärer som Kicks, Åhléns och små parfymaffärer.

 

2. Efter detta använder jag Niveas peeling. Den tar bort pormaskar och gör huden len och fin. Denna produkt används ungefär en gång i veckan. Även den här hudprodukten är en av mina favoriter som kan rekommenderas starkt. Peelingen finns att köpa på många ställen, allt från HM till Maxi.

 

3. Ansiktsmasken är en mycket viktig del. Ibland känner man att man verkligen behöver det och då måste man unna sig den också. Jag använder ansiktsmask ca 2 ggr i veckan. Jag har många olika men tänkte berätta om mina två bästa. En är djuprengörande som jag har köpt från Oriflame. Det är en lermask med ekologiskt extrakt från tistel som gör huden ren och tar bort överflödig olja. Den andra ansiktsmasken är från Body shop och innehåller Tea tree oil, därför används den när huden har en dålig dag och man känner hur finnarna börjar dyka upp.

 

4. När huden är fri från smink och har blivit peelad och haft ansiktsmask är det dags för ännu en rengöring. Då har jag två olika alternativ. Det ena alternativet, Tea tree face wash från Oriflame, använder jag när huden känns lite ostabil med finnar. Annars använder jag Bluberry & Lavender extract face wash som även den kommer från oriflame. Den är med lugnande och passar när hyn är på gott humör.

5. När jag använt mig av Bluberry & Lavender extract face wash så tar jag på ansiktsvatten i samma serie efteråt. Luktar underbart och man får en väldigt fräsch känsla.
6. Har jag finnar tar jag efter allt detta på Tea tree blemish solver. Det är en vätska som torkar ut finnen och gör att den inte behöver bryta ut. Något jag verkligen kan rekommendera! Denna hittar du i samma serie som Tea tree face wash från Oriflame.
7. Nu kommer vi till sista delen av rengöringen. Detta är ansiktskrämen. På kvällen använder jag nattkrämen som tillhör Bluberry & Lavender –serien och på dagen blir det en antioxidant dagkräm med vindruvsextrakt. Båda doftar underbart och ger en len känsla.
Har du några favoriter du vill dela med dig av?:)

 


Kommentarer
Postat av: Marie

sv: ja :) jag tycker jättemycket om det :)

2009-10-04 @ 14:35:23
URL: http://mariealexandra.blogg.se/
Postat av: Lollo

bra tips!

2009-10-06 @ 13:04:38
URL: http://www.confessionsbyme.se
Postat av: Jenny

Det lilla sticket blev ja nyfiken på tror liknande finns på body shop också..Dom små rackarna kan ju tyvärr dyka upp :(

Tack gumman..



Jo det är okej, vart sjuk igen så har fortfarande ont i halsen o trött men hoppas gå över någongång.

Med dig då?

Kramar

2009-10-06 @ 13:48:01
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Alltid kul med tips på lite produkter.=) Själv använder jag Clinques tre stegs serie och tycker den är super.



Sv. Ja riktigt kul att testa något nytt. Har provat ena smaken idag och den var rätt goda så jag hoppas att den andra är det med.=)

2009-10-06 @ 14:12:22
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Veronika

Mycket bra tips här :D

2009-10-06 @ 14:14:02
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: ireen

sv: haah japp =)

2009-10-06 @ 14:56:12
URL: http://sunshinegirlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0