Jackproblem

Det blev shopping igår, som planerat. Men Fasiken vad kallt det var, höll på att dra mig ur och sätta mig med en kopp varmt te vid TV:n istället. Men sen ångrade jag mig. Jag tänkte att jag skulle kunna köpa en varm jacka i stan. Letade i ett par affärer och hittade exakt en sån som jag vill ha, men för lång. Eller jag var tveksam, stod och velade länge. Men sen tillslut så köpte jag den eftersom jag visste att jag hade 30 dagars bytesrätt. Köpte även en vinröd blus, söt. Men jag hittade ingen klänning! På sisters var den jag ville ha slut och sen när jag kom till HM för att köpa den jag hade kollat ut där så hade de hängt fram dom mera synligt så min storlek var slut. Fan. Får hoppas på att den finns i Sthlm, eller att jag hittar någon annan snygg där.
En kall cykelfärd hem och snabbt in i duschen. Sen kom Gustav till mig. Vi båda tyckte att jackan var för lång och jag fick damp på att det aldrig finns en perfekt jacka. Och om det väl finns en som är så som jag vill ha den så är det alltid ett litet fel på den, vilket i detta fall var längden. Så någon dag i veckan blir det att åka in till stan och byta den och försöka hitta en annan. Jag fryser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0