Suverän ledighet

Som ni vet har jag varit i Stockhom över helgen. Sjukt underbart har det varit. Men som sagt, bussresan är ju inget att hurra för. Fast på vägen dit sov jag mest. Jag kom i alla fall fram vid 15.00 på fredagen. Möttes av Gro och vi stack hem till henne. Packde upp och senare kom Jossan. Vi skulle göra iordning henne till typ "Finmaskerad". Jättefin blev hon med korkskruvar och blå sminkning.
På kvällen hade vi tänkt att festa, men det blev inte så. Vi stack hem till Vanja istället och hade myskväll.
Lördagen var det stan som gällde. Men först gick vi till café String och åt frukostbuffé. Lika gott där i år också och pannkakorna var dundergoda. Kanske ska börja se det som en tradition att gå dit och käka varje gång jag är och hälsar på :) Efteråt stack vi i alla fall in till stan och shoppade loss. Jag hittade min underbara nyårsklänning. Kan man bli gladare? Hittade även ett par svarta pumps, ett par silvriga örhängen och ett diamantarmband att ha till. Annars köpte jag en liten sminkneccesär, ett par guldiga örhängen, en ögonskuggepalett med 48 ögonskuggor och ett långt halsband. Supernöjd med alla mina köp!
På kvällen blev det förfest hos Eija. Fick för första gången träffa Gustaf och Sam Skarsgård. Trevligt. Vi drog vidare till Morfar Ginko, en bar inte alls långt ifrån lägenheten. Gustaf tog täten vilket (självklart) ledde till att vi kom in trots 23årsgränsen. Blev bjuden på öl och hade det riktigt trevligt. Jag satte mig ner ett tag för jag kände att benen värkte efter stadsvandringen. Efter ett tag kände jag hur jag började kallsvettas och reste mig upp för att säga till Gro. Några sekunder efter jag ställt mig upp försvann ljudet från mina öron. Jag kallsvettades fortfarande och kunde knappt se något alls. Skakandes såg jag hela rummet snurra och allt var dimmigt. Jag försökte ta mig ut ur baren och Gro hjälpte mig. Under vägen ut såg jag ingenting alls, gick in i både väggar och människor. Vi kom till sist ut från baren. Jag har verkligen inte en aning om vad som egentligen hände. Jag var verkligen inte full, det ända jag hade druckit var en öl. Men jag kan tänka mig att det var min huvudvärk som spökade under hela helgen. Usch, tur att jag inte svimmade i alla fall, för det trodde jag verkligen att jag skulle göra.
Söndagen blev en lugn dag. Packade, pluggade, åt på Burger King och bara chillade. Men när jag skulle hem på eftermiddageb blev det en rusning till bussen, men det är inget ovanligt när man är med Gro ;) Hann precis med. Sen 6,5 timmar hem mot Kalmar.

Jag fick sova i ca 4,5 timmar, sen var det upp och hoppa, iväg till en annan buss. Jag, Kirk, Sofie och Lina stack till Ullared. Äntligen var dagen här. Shoppade en himla massa. Både till mig själv och julklappar. Köpte till och med en stor chokladkalender med törnrosa på till Gustav. Haha!
 Det är rena kaosen med alla tanter inne på Ullared. Skulle de vara med i Lars Kagg rugby detta året så skulle vi garanterat vinna, för här snackar vi om fight. Maten åts på Burger King / Kinesresturang. För min del blev det kycklingspett med jordnötssås. Smarrit! Efter måltiden tog vi en runda till inne bland tanterna och vid 16 gick bussen. Stannade hos Gustav på kvällen istället för att åka hem. Film och mys, efterlängtat!

♣ Totalt 21 timmars bussåkning i helgen. Blä!
♣ Lägger bara upp bilderna på shoppningen från Stockholm, annars tar det en evighet ;)


Jossan






Kommentarer
Postat av: B L O N D I N A

ÅÅHÅÅÅ ÖRONHÄNGERNA, SKORNA, KLÄNNINGEN! MUMS! :D

2008-11-26 @ 22:13:29
URL: http://blondina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0