Hiss & Diss




Hiss: Mina nya plygebyxor! Fick se dom i en liten H&Mkatalog och fastnade för just dom. Fanns tyvärr inte rosa som jag ville ha, så då blev det svarta. Superhärliga och för bara 149 kr. Kanon!






Diss:
Dagens diss går till Annika. Alla i NV07d vet vad jag pratar om. En matte/fysiklärare som inte vet vad hon talar om. Ögonen sitter i taket 85% av lektionerna och frågar man en fråga vet hon aldrig svaret på den. Är det nu så att hon för en gångs skull kan svara på frågan så kan hon inte förklara den. Allderles utmärkt att vara lärare då, eller hur? Igår var det sista tillfället att plugga in "sönderfall" till provet som var idag. Jag och Lina hade suttit på resurs och försökt fatta det. För Lina gick ljuset upp, men när hon kom till mattelektionen och visade Annika hur hon hade lärt sig fick hon inte den glada feedbacken som hon tänkt.  Istället sa hon att hon inte alls fick använda den formeln som hon lärt sig att använda på resurs eftersom hon inte läst fysik innan. För har man inte läst fysik så är det inte normalt att kunna den formeln. Men det går precis lika bra att använda den formeln egentligen. Detta gjorde hon bara som vanligt för att jävlas med hennes elever. En annan sak som hände i dag var att hon mer än gärna gav oss fysikläxa över lovet. Varför? Varför är det så himla kul att tracka oss? Om hon istället lägger ner den energin på att försöka få oss att fatta så skulle vi nog gilla läget allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0