Jag fick låna en ängel

Hur lång tid tar det innan man slutar sörja? Det går inte en dag utan att jag tänker på honom. Min bästa vän som jag vet att jag aldrig kommer få se igen. Bara av att se farmor ensam gör att jag vill slita mig i stycken. Nuförtiden är jag så sårbar, för minsta sak kan jag bli ledsen. Men jag sörjer, och jag vet inte hur länge det kommer att pågå. Att mista någon som står en så nära är otroligt jobbigt. Det finns de dagar då man mår bättre och bara tänker. Idag var det tyvärr inte en sån dag, utan istället en gråtdag. En sådan dag som man önskar att man dog i hans famn tillsammans med honom. Det är tungt att gå och bära på detta hela tiden, jag vill bara att du ska vara här hos mig, föralltid. Du kommer alltid vara min älskade farfar som trodde på mig i alla lägen. Jag tänker på det varje dag när jag satt där brevid dig på sjukhussängskanten, hand i hand gråtandes. Jag var så rädd att du skulle sluta andas. Man såg hur min vackra farfar tynade bort. Du fällde en tår och sa att du trodde på livet och att vi skulle ses igen. Snälla farfar, låt den dagen bli min morgondag.

v 3 november 1925 - 16 juli 2008  v






Hur lämnar man den man älskar?
 Jag har alltid sagt att jag inte kommer
 kunna leva vidare utan dig. Cancern
bröt ut i hela din kropp och jag skulle
vilja göra allt för att det var min kropp
och inte din. Jag vill inte att du ska
 försvinna från mig. Du var som min
bästa vän och det svider så i hjärtat
av att veta att du inte finns hos mig
längre. Jag vill kunna gå vidare,
 men utan dig är det något som saknas. Du
var den bästa farfar någon kan ha.
Du kommer alltid vara den jag tycker mest om <3
-Nina, -Bilddagboken 18/7-08












Kommentarer
Postat av: annica

Ninahjärtat, jag förstår dig. Till hundra procent. min älskad morfar gick bort den 15 juli i somras..

Det är jobbigt, men tänk på allt fint vi fått uppleva med dom!



jag saknar dig masssssor!

2008-09-26 @ 10:50:41
URL: http://dwanci.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Nina ja började gråta!<3<3

2008-09-28 @ 16:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0