Så var Ullared

Jag måste ju bara berätta om underbara Ullared!
Klockan 05.45 satte vi oss på bussen. jag hade inte kunnat sova en blund på natten, varför vet jag inte. Men det var bra, då kunde jag sova lätt på bussen. Vi stannade till lite på vägen för kisspaus och fika.

Efter klockan 10 var vi framme och det regnade. Som tur var skulle vi vistas inne hela dagen. Nu kände man det där ruset i kroppen. En härlig känsla och man kunde känna lukten av shopping. Vi gick mot kundvagnarna och bestämde oss för att dela på en som vanligt. Precis när vi kom in märkte vi hur mycket folk som var där. Oj, det har aldrig varit så mycket folk där åren innan. Så det blev helt enkelt en fight att ta sig förbi alla shoppinggalna tanter.

Runt ettiden var vagnen överfull och vi bestämde oss för att lassa in lite i bussen och samtidigt gå och käka. Och så blev det. Vi käkade kinamat och Lina tog Burger King. Supergoda kycklingspett med jordnötssås blev det för min del.

När maten hade lagt sig i magen hade vi ny energi och gick in på Ullared än en gång. Den här gången hade vi inte så lång tid på oss och det blev mycket sista minutenköp. Jag handlade väldigt mycket julklappar och lite saker till mig. Mest smink och sånt. Men det är så skönt att vara klar med så många julklappar som jag faktiskt är nu.

Vid 16.00 gick bussen hem. Då blev det lottdragning. Kristin var den fösta som vann. Men varken jag eller Lina vann sen, vilken var surt, för vi vinner ju alltid på bussen :P Under färden hem kände man sig rätt mör i kroppen. Jag sov en del och runt halv 9 var vi hemma igen. Jag hade verkligen en sjukt rolig dag och vill verkligen åka dit i vår också. För er som inte varit där och förmodligen har fördomar, ha inte det, testa först, för det är en sjukt rolig grej att göra tillsammans med sina kompisar!




Kommentarer
Postat av: Mia

sv: haha visst blir man helt kär i dom? :D Cubus, 99kr/st :) kram

2009-12-03 @ 11:06:02
URL: http://miamupp.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ullared är fantastiskt kul! :D Jag är där flera gånger om året, hihi :)

Jo, den Wallander filmen var bra, men det var ju inget som man inte hade sett innan liksom.

2009-12-03 @ 12:52:30
URL: http://haneys.blogg.se/
Postat av: Caroline

Svar: Det är ett UF företag, mitt UF företag :) verkligen superskoj!

2009-12-03 @ 16:18:13
URL: http://carolinenorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0