Sagan om nyårsafton

Nu kommer berättelsen om min nyårsafton. Nu, tre dagar senare. Ja på nyårsdagen var jag inte så pepp på någonting mer än att slappa, låta bli att tänka och kolla på OTH med älskling. Dagen efter det jobbade jag och nu idag bestämde jag mig för att skriva några rader, när jag hade humöret.

Jag vaknade rätt tidigt för att ta en lång dusch och för att sedan ta mig an mitt hår som skulle lockas. Det tar sin tid vill jag lova, men någon gång måste man unna sig den tiden. När jag var klar med allt och nyårsklänningen var på tog jag bussen till Nybro. Lena hade gjort en jättegod middag, potatisgratäng med kyckling och kantareller. Till efterrätt blev det glass med björnbär och maränger. Det kunde inte bli en bättre nyårsmiddag. Och som pricken över i:et sa Emma; "Nina du vet att du har ett rykte i Nybro att du är snygg?!" Haha, kul att höra :P
   Runt 18.00 cyklade jag och Gustav till David. Halt och elendigt var det ute och eftersom drickan skulle transporteras åkte vi i snigelfart men kom fram tillslut. Gustav låste sin cyklel och sekunden efteråt kom han på att nyckeln lämnades hemma. Otur. Det var i alla fall en förvånadsvärt rolig förfest med David, Jocke, Bob, Marina, Gibbarn, Antonia och Gustav. Vi spelade ölspel utan kortlek eftersom vi var hos David som inte har mer än en köttbulle i en kastrull på bordet :) Sen var det pinsamhetssnack. Riktigt roligt att lyssna på.
   Klockan blev 22.30 och vi begav oss vidare mot Milesson. Vägen dit kändes lång och jag som hade skoskav cyklade medan Gustav och Gibbarn hade sin snabbgångtävling som Gustav givetvis förlorade och trillade omkull. Haha! Det var kallt ute men vi träffade varma själar som man inte träffat på ett tag. Roligt. Sen var vi framme hos Milesson. Vi gick in och jag såg ett monster. Men jag hanterade det bra. Jag räddade min kompis från "det". Sen festade vi vidare och jag hade ovanligt roligt. Jag var lycklig.
   Det närmade sig tolvslaget. Jag blev förvånad att tiden hade gått så fort och dum som jag var hade jag ingen koll på klockan så att vi skulle kunna vara på torget i tid. Men jag och Gustav sprang iväg in mot stan och på vägen dig slog klockorna från 2008 till 2009 och det inleddes med en kyss som aldrig kommer glömmas.
   Inne på torget var alla i extas. Det var en underbar känsla att komma dit. Alla var så lyckliga, särskillt Gustav som sprang runt och sa hur mycket han älskade mig hela tiden. Och jag håller med honom, jag är så kär så jag spricker. Det är en underbar känsla att få börja året som en lycklig människa. Vi gick runt och önskade alla ett gott nytt år. Man kände så många och så många kände mig som jag inte hade en aning om vilka dom var. Det var roligt faktiskt.
   Vi skulle tillbaks på efterfest efter torget, men det var vi för trötta för och bestämde oss därför att cykla hem. Och eftersom Gustavs cykel stod låst hos David hade vi bara Lenas cykel som jag hade lånat. Det blev till att skjutsa hem mig på den. Vi klarade oss rätt bra genom att pausa lite då och då. Halt som attan var det och eftersom jag hade klänning satt jag i "damsadel" och självklart drattar vi dit, och ännu mer självklart var att det var åt hållet jag inte hade mina fötter, så jag hamnade pladask på ryggen. Både Gustav och jag gnällde lite, men sen kom vi äntligen hem. Vi åt några mackor och förövrigt var de godaste jag någonsin ätit för att jag var så hungrig, sen gick vi och la oss.
   För att salma ihop allt måste jag bara säga att jag hade en helt otroligt bra nyår. Jag fick vara tillsammans med min älskling och med kompisar som jag verkligen tycker om. Jag fick även träffa nya människor som verkar helt underbara.
Jag hoppas på att 2009 blir en större verion av denna kväll.







Tack alla söta människor för era nyårssms ♥
Hahaha, och tack Gunilla med familj som jag förövrigt inte har en aning om vilka ni är för er smshälsning :D Den var kul.

Kommentarer
Postat av: Korven

Gott nytt år Nina! Bra att du hade roligt på nyår :) Vi kanske kan ses snaaaaart? :D

2009-01-04 @ 13:48:47
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Anonym

TRÖJAN :D:D grrr<3<3 saknar dig

2009-01-04 @ 16:25:45
Postat av: Julia

Du träffade mig ju :D <3

2009-01-19 @ 19:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0