3 favoriter för det yttre

Nagellacket
Just nu är det dessa tre nagellacken från Depend som är mina favoriter. För tillfället pryder det metallic-lila lacket mina naglar på händerna medan det blodröda lacket sitter på tårna. Det roliga med Depends nagellack är att det är så pass billiga (endast 25 kronor) att man kan ha många utav dem i olika färger. På så sätt kan man lätt variera sig mycket beroende på vad man har på sig. Starka färger är snyggt, speciellt till en fin bränna. Just nu står ett chockrosa lack på önskelistan.

Mascaran

Känslan över att inte behöva bära smink nu på sommaren går inte att beskriva. Det är helt enkelt underbart. Det ända som behövs är mascaran, sen är det klart. Självklart används smink till fest, men varför anstränga sig genom att dra på en massa foundation mm när huden är så pass fin och gyllenbrun, när man ändå jobbar?
   Jag har en speciell favorit av alla mascaror jag har testat, och det är ”Wonder lash mascara” från Oriflame. Borsten består av gummi och har en sida med långa strån medan den andra har korta. De långa stråna förlänger fransarna och fördelar dem så att det inte blir klumpar. De korta ger en otrolig volym och form. För er som vill testa en väldigt bra mascara så tipsar jag verkligen om den här. Eftersom den just nu är på extrapris kostar den endast 89 kronor.
 (Tryck på mascaran för att komma till Oriflame’s hemsida)

Paletter
Jag snackar självklart om ögonskuggor. När man för en gångs skull sminkar sig på sommaren så behövs en snygg ögonskugga. När du har en palett med en massa färger kan du mixtra precis som du vill och få fram en riktigt snygg look. Jag använder mig av paletten från ”Viva la Diva”. Den innehåller 48 olika färger och nyanser och det bästa av allt är att jag inte gav mer än 149 kronor för den. Den är helt klart en favorit som används flitigt hemma hos mig. Är det inte snyggt med en riktigt färgglad skugga till en svart outfit eller en färg som matchar den somriga klänningen?


    


    

Kommentarer
Postat av: korven

på tal om mascara, har du hunnit få min än? :D (är så nyfiken på dne :P hihi)

2009-07-09 @ 12:29:28
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: emmygoodwin

ow, tack :)



hm, hittade den i en affär som bara finns i min stad tror jag. Men den har funnits på Nelly vet jag :) det är i alla fall KoolaAnna ;)

2009-07-09 @ 14:33:37
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0