Del 2 - Sminket

Nu är det dags för andra delen som kommer att handla om mitt smink. Jag kommer att berätta om vad jag använder dagligen och vilka som är mina favoriter. Efter att jag gjort min rengöring fortsätter jag såhär…

1. Foundation är väldigt svårt att hitta en favorit. Det tycker i alla fall jag själv. Jag har letat länge och provat många och just nu använder jag en som jag tycker är en av de bästa. Den kommer från Oriflame och heter Giordani Gold. Den sitter länge och kostar 170 kr. Vissa använder sig av pensel eller svamp för att applicera sin foundation. Jag har inte testat pensel, men svamp tyckte jag i alla fall inte om. Den sög upp allt för mycket foundation och blev äcklig fort. Därför använder jag mig av mina fingrar. Det blir ett bra resultat men man måste tänka på att tvätta händerna noga innan så att bakterier inte hamnar i ansiktet.

2. Är det vissa ställen i ansiktet som inte har blivit täckta av min foundation använder jag mig av Dream Matte mousse från Maybelline. Den är en av mina stora favoriter men jag använder den mest som conceler då den är rätt räckande. Den håller länge och konsistensen är underbar på hyn.

3. För att matta ner min foundation använder jag mig av ett puder i samma serie som moussen – Dream Mat powder. Ett puder som jag tycker håller under en dag så att man slipper bli blank. Förpackningen är även praktisk då det finns ett underlager med spegel och plats för applikator.

 

4. När själva grunden är klar behöver kinderna få lite färg. Jag har olika rouge beroende på vilden årstid det är. På sommaren använder jag mig av Giordani Gold Bronzing perls. Det är puderkulor i olika färger som ger en naturlig solkysst färg. På vintern när man är lite ljusare i hyn använder jag mig av antingen Sugar muffin från Make up store eller Blush touch duo från Oriflame. Dessa är lite med rosa i tonen och gör att kinderna blir rosiga och fina.

 

5. Nu ska det viktigaste sminkas – ögonen. Jag börjar med att markera den undre fransraden med en fast Eyeliner från Nivea. Jag gillar den eftersom den sitter länge och har även en sudd i andra änden av pennan, vilket gör att markeringen inte blir så skarp. Sen böjer jag ögonfransarna för att öppna ögonen och tar sedan på min favoritmascara Wonder Lash mascara från Oriflame. Den har en speciell borste som får dina fransar att bli superfina.

 

6. Jag använder till 90 % alltid ögonskugga. Det är något snyggt som kan göra outfiten till något extra. Våga prova! Jag vågade aldrig ha speciella färger förut utan sminkade alltid mig i guldbruna nyanser. Visst är det också snyggt, men har man en tröja med en grön färg i är det jättesnyggt att ta upp den färgen på ögonlocken. Det blir ett helt annat intryck. Jag har många olika ögonskuggor men den bästa är min palett. Jag har berättat om den innan. Den kommer från Viva la diva och innehåller 48 olika färger. Har man den är det inte svårt att mixtra med färger. Och snart kommer ju min nya palett! :)

 

7. När jag är klar med ögonen fyller jag alltid i mina ögonbryn. Inte mycket, det får inte se ut som två mörkbruna streck. Jag har rätt markerade ögonbryn sen innan men det är snyggt att fylla i dom lite så att de får en snygg form. Jag använder mig av HMs eyebrow liner, mycket bra för ett så billigt pris.

8. Ibland använder jag mig även av läppglans. Då har jag två favoriter. Ett som glittrar en massa och har en naturlig beige färg. Det heter Galm Shine nr 405 och kommer från L’Oreal. Sen har jag en billigare variant från HM som heter Sunset dream, ett glittrigt Rött/korallfärgat lappglans som sitter ovanligt länge för att vara HMs egna märke.

Vilket är ditt favoritsmink?


Kommentarer
Postat av: MÄÄÄNDY - ♥

hehe okej =) allt är bra, själv då? :D



lust att lägga till varandra på bloglovin? =)

2009-10-10 @ 23:49:06
URL: http://aujmalm.blogg.se/
Postat av: Veronika

Verkligen mer sådant!



Sv: Jobbar på Fiskarhedenvillan (många som inte vet vad det är men vi bygger nya hus åt folk efter deras önskemål och krav) och jag jobbar på ekonomiavdelningen och pysslar hela dagarna långa med siffror hit och dit! Då får jag ställa samma fråga till dej? :)

2009-10-11 @ 00:18:50
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: J O S E F I N E

Sv; Haha vad roligt! :D



Ja, verkligen! Mycket hellre Carolina än Eddie, Eddie är en utav mina favoriter, det är väl utseendet ;)

KRAM

2009-10-11 @ 13:04:00
URL: http://jjossues.blogg.se/
Postat av: Veronika

Okej, men det är väl ändå ett helt okej jobb samtidigt som man pluggar! Vad ska du bli för något då?

2009-10-11 @ 13:37:36
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: Veronika

Alltid härligt med extra pengar, men gäller att du satsar på skolan då om du vill bli mäklare! Höga poäng!

2009-10-11 @ 15:24:52
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: Veronika

Okej, håller tummarna för dej!

2009-10-11 @ 15:58:42
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: Veronika

Mycket jag borde göra men hamna istället i soffan med datan i knä och one tree hill på dumburken! :D

2009-10-11 @ 18:22:42
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: MÄÄÄNDY - ♥

Ja verkligen en grym låt =) allt bra?

2009-10-12 @ 00:24:53
URL: http://aujmalm.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Jag älskar läppglans i alla dess former och så gillar jag MAC:s ögonskuggor...

2009-10-12 @ 17:31:29
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Pauliina

Svar: Här finns allt du behöver veta :) http://www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm?&redirect=yes , sen kan du ju bara kolla på forex hur mkt de blir i svenska :)



Rock on & ha de gött!

2009-10-13 @ 17:12:00
URL: http://pauliina22.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

om jag ska välja något så är det nog lite foundation för att få alla hy samma färg, sen böja upp öonfransarna och KLAR =) fast vanligvis smiunkar jag mig ju mycket mer hehe :D

Good night!

2009-11-13 @ 00:07:43
URL: http://amandajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0