Julafton

Jag minns när jag var liten, man satt som på nålar och väntade på Tomten. Julafton var en utav de största dagarna på året. Men vad hände? Jo, jag blev äldre och tyckte att det var roligt även att inte tomten fanns, eller i alla fall inte kom hem till mig. Men nu, 17 snart 18 år. Det är faktiskt inte alls så kul längre. Man sitter där som yngst och min släkt är så liten att den knappt syns. Den här julen var annurlunda mot alla mina andra. Farfar var inte med. Min underbara farfar. Men det glädje mig att se att farmor kunde skratta, gå vidare, fast att det är tungt.

På morgonen cyklade jag till kyrkan som varje år men Karin. Det var julspel och alla barnen var så himla söta. När jag kom hem blev det lite fika med farmor eftersom hon fylde år. Senare kom "släkten" och julbordet dukades fram men eftersom jag och mamma inte tycker det är så jättegott fixade vi klyftpotatis och kycklingfilé. Kalle började på tv, och det är ju bara ett måste att se, men efter hälften låg jag som en dräglande sill och sov i pappas säng. När jag hade vaknat till var det julklappsspelet. Ni vet sånt där med en massa oseriösa julklappar och tärningar?! Det var det som höjde rolighetsnivån på dagen. Och när klockan ringde och spelat var slut satt jag med grillbestick, 2 spargrisar och en ängel. Tiden gick och gick men efter en stund blev det julklappsöppning, på riktigt. Och jag fick en massa olika saker. Som exempel....

Ljud till datorn: Som jag verkligen önskat mig! Jag har haft helt kassa högtalare innan men nu är det som i himlen. Baslåda och en grejsimojs som man kan ställa en ipod i och lyssna från den. Så nu får grannarna akta sig, här ska det spelas musik med riktig bas. En perfekt julklapp till en musikälskare som jag. Really nice, thanks mum & dad.

Hårfön: Eftersom jag är proffs på att ta sönder dom så har jag nu haft en superdålig. Den senaste jag hade var jättebra tills den exploderade i min hand och proppar gick i hela huset. Men nu har jag en som inte tar tusen år för att torka mitt tjocka hår. Den snygga röda hårfönen från artistserien från OBH Nordica blev min.

Pengar: Money money money (8) Härligt med pengar som snabbt kan shoppas upp i morgon på rean.

Parfym: Inget speciellt märke, men gu så god. Castanova i rosa flaska. Den fick bli den 20:e parfymflaskan i samlingen;)

Glovlampa: Ni vet en sån där som ser ut som en dumstrut :D haha, jättefin var den. Svart med glitter på och små lampor i. Jag tror det blir att ta kort på sen så att ni förstår (a).

Det var ett knippe utav mina presenter. Jag måste ju berätta vad jag fick av min söta svärmor i tisdags också. Hon kom in i Gustavs rum med tomtemask och hoade. Tre paket fick jag, och gu vad förvånad jag blev. Det blev en parfym ett pärlhalshand och en rosa halsduk som hon hade stickat själv. Åh, jag blev den gladaste Nina i världen! Tack Lena!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0