Bio

Äntligen blev det av en kväll med tjejerna. Det är det som har behövts, vi har nog inte bara fattat det. Det kändes helt underbar och roligt att få träffas utanför skolan och bara göra något som inte har någon koppling till matte eller fysik. Vi gick på bio. Patrik 1,5 blev det. Blandade känslor genom hela filmen, men det fick mig i alla fall inte att börja gråta, fast att jag är väldigt känslig och har lätt för sånt.
   Filmen handlar om Göran och Sven som är tillsammans och vill adoptera ett barn. En dag får de beskedet att de ska bli föräldrar till lilla Patrik på 1,5 år. De blir överlyckliga och börjar inhandla grejer till honom. Dagen han ska komma hem till dom så har det tydligen blivit en förväxling. Hem till dom kommer en femtonårig homofob som även han heter Patrik. De försöker byta tillbaks honom till deras barn, men det är då de får reda på att det inte finns någon annan Patrik, kommatecknet hade bara hamnat fel. Sven och Göran kommer inte överrens om hur de ska göra med sin son, men Göran bestämmer för att han vill behålla honom tills han får ett annat hem, vilket Sven gillar oskarpt.

Verkligen en film att rekomendera. Fast jag kan erkänna att jag trodde at den skulle vara bättre än vad den var. Men den hade det somen film ska ha, humor, sorg, kärlek osv. Så den är helt klart sevärd, jag gillade den :D

Sofies kommentar i slutet var ju lite söt också, vi satt och pratade om vad vi tyckte och så, då kommer hon med " Men ååååh, jag ville ju se hunden" Hahah!

Underbar kväll med er, ser fram emot Ullared!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh den filmen är ju så mysig!! :)



HAHAH vaaa?!? Jag och han började prata typ.. för ett x antal år sedan! Känt honom läänge, vi var typ halvt om halvt på g där i början. Men sen slutade det med att vi bara var vänner.. Och nu har vi som sagt vart vänner i ett x antal år :P Hur känner du honom dÅ? :D

2008-10-07 @ 17:15:44
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Korven

vill se!

2008-10-07 @ 23:37:28
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: lina

ullared <3333333333333333333333333333

jag är så sjukt peppade och längtar aset av mig !

2008-10-08 @ 17:31:31
URL: http://morotsoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0