Bistro bar

- Du mådde bra igår eller?
- Tss, njae inte runt tolv, hur visste du det?
- Det var några i korridoren som snackade om det. :P

KUL?! Knappast. Men det händer alla någon gång, igår var det min tur.

Det blev en annorlunda kväll igår. Sofie och jag stack på en riktigt rolig förfest hos Matilda vid halv nio tiden. Där hemma var Matilda, Lina, Kirk, Nanna och Bettan. Det blev ölspel och en massa drinkar. Kände mig sjukt peppad på att gå ut och festa. Runt tio cyklade vi in mot stan och jag blev skjutsad av Lina. Idag värker det i rumpan av hennes vilda färd på alla trottoarkanter. Väl framme vid Bistro bar träffade vi en massa kul folk. Vi ställde oss i kön då vi fick reda på att det var stickkontroller. Oops! Kön gick inte frammåt, vi såg folk längre fram som såg rätt nyktra ut med ändå inte fick komma in. Det var kört. Jag fick den brillianta idén om att planka. Så jag sprang fram till "staketet" som var typ 50cm högt, med Lina och Sofie i hälarna. En snabb titt till höger och en till vänster för att vara säker på att ingen vakt skulle se mig. Det gick som en dans. Jag hade bara hoppat över och börjat snacka med de som stod där på uteplatsen. Idén fungerade även för Lina och Sofie. Vi gick vidare till garderoben där Jens stod och tog våra jackor. Snäll som han vad så fick jag och Lina dela galge så att allt som allt betalade jag 10 kr för denna utekvällen, istället för 120 :)
Vi gick ner till dansgolvet och röjde ett tag. Sen gick det utför. Jag kände hur jag mådde sämre och sämre. Runt tolvslaget tog jag beslutet att gå hem. Gick ut ur dörren och träffade Jonte som var en utav de personer som inte kom in. "Men Nina, om du går ut nu så kommer du ju inte in igen" "Men jag vill inte gå in, jag vill gå hem!*Böl*". Jonte tag hand om mig ett tag. Snackade och följde mig till min cykel så att jag skulle kunna komma hem säkert. Tack Jonte!:)
Jag kom tillslut hem, till och med cykellyset hade satts på märkte jag i morse när jag cyklade till skolan. Efter att jag ställt cykeln på grusgången och kilat in på baksidan är det helt svart. Läskigt. Jag minns ingenting. Jag vaknade i morse och märkte att jag tydligen hade hämtat min elektriska värmekudde och haft på hela natten. Min oro över vart jag hade gjort av mina smycken kom över mig. Jag tog mig i ansiktet och kände att jag inte hade sminkat av mig på kvällen. Det händer inte många gånger om året vill jag lova. Så jag kan tänka mig att jag bara hade gått upp på mitt rum, tagit av mig smyckena och kläderna, inte tagit på mig min pyamas, hämtat värmekudde och satt den på högsta värmen, inte kollat mobilen som frövrigt hade 6 nya sms från folk som undrade hur det var med mig, och 5 missade samtal. Herregud.
Men även att kvällen blev som den blev hade jag jävligt kul vissa delar av den. Jag träffade roligt folk, betalade bara 10kr, var på en kul förfest och fick umgås med mina kompisar (Y)



















Kommentarer
Postat av: Jonte

haha... naaaw. du skulle gjort samma för mig :D

2008-11-04 @ 22:44:30
Postat av: Jonte

Dock fan imponerande att du kom ihåg det :O trodde inte det :)

2008-11-04 @ 22:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0