Helguppdatering

Min uppdatering sen i torsdags är ju pinsam. Aja, jag har inte haft varken tid eller lust för att skriva. Men nu idag sätter jag mig med vilja. Jag har både tid och lust. Idag fick jag förresten hem mina Diorörhängen, Nice! Jag vann även precis en annan auktion på 3 par sötvattenspärlörhängen :)




Fredag: Det var en slapp dag i skolan. Alltid lika skönt på fredagar när man börjar vid 9.10 och slutar vid 14.00. Men idag var det ännu bättre. Historian var inställd, därför hade vi istället sovmorgon till 11 (Y). På eftermiddagen åkte jag hem till Gustav. Det blev en massa One tree hill, Ghost whisperer, Idol och Fredag hela veckan.
   Gustav körde in Lena, mig och Emma till stan så köpte vi pizza på Amigo. Riktigt gott var det, men man blev så sjukt mätt när man bara ätit hälften. Sen var det ännu mer slapp på kvällen med ännu mer OTH, och guu vad man inte kunde sluta kolla på det, det var så spännande! Men jag var tvungen att sova rätt tidigt eftersom jag skulle jobba dagen efter. Blä på det!

Lördag: Gick upp tidigt för att komma med bussen 8.15. Somnade som vanligt till. Jag blir så trött på att få gå upp så tidigt varje gång man måste med bussen. Tur att jag bor i Kalmar så att jag inte skulle behöva göra det varje dag annars. Helt okej dag på jobbet i alla fall. Sen på kvällen fixade jag iordning mig och Kirk kom hem till mig. Vi skulle göra det sista på Linas present, cykeln. Vi hade bara kedjeskyddet kvar och skulle sätta dit det med alla muttrar vi hade. Trodde vi ja, vi hittade inga muttrar som vi hade skruvat bort! Så pappa fick buttert hjälpa till och ta fram sina egna. Vi kom i alla fall iväg in till stan sen för att äta på resturang med Lina och Sofie. Lina fick den låtande cykeln (eftersom kedjan låg mot kedjeskyddet när vi inte hade alla muttrar). Vi hade målat den röd med gula (skulle föreställa guldiga) ränder, fram på cykeln stod det LINA och på mittenstången stod det "Ugly Maggan", som då är cykelns namn. Hon blev jätteglad, vilket vi hade hoppats på eftersom vi hade lagt ner rätt mycket jobb på den. Reaktionen var lite kul när vi kom cyklandes emot henne och sa grattis. "Eh, tack, men jag fyller inte år! Hon förstod först inte att det var cyklen som var till henne och var en väldigt försenad present.
   Det blev middag på Athena. Mums på det. Vi satt länge och pratade. Tillslut slocknade ljuset på bordet och Sofie frågade oss om hon skulle byta det med nåtot från ett annat bord, och självklart ville vi det.
"Ska jag göra det diskret?"
"Det är väl inte nödvändigt? Dom förstår väl att vi vill ha ett nytt ljus och byter själva"
Sofie sitter med glasljuslycktan i handen och reser sig för att byta bort det. PLING! Hon slår i den i hennes glas så att det låter över hela resturangen. Blickar samlas mot oss. Fy fan vad kul det var, hon lyssnade verkligen på att hon inte behövde vara diskret:P
   Efter vi hade betalat stack vi hem till Kirk och åt efterrätt. I början kände vi oss lite töntiga när vi satt där och snackade serier som OTH, OC och Lost. Men sen när vi upptäckte att vi senare satt och snackade politik skämdes man ju nästan. Haha, men kul var det, och intressant. Så himla mysigt att sånna här kvällar då&då. Det är det som behövs för att glömma bort allt dåligt man försöker förtränga.
   Jag kom hem runt 01.30 och ringde Gustav, blev besviken på honom och somnade gråtandes.



Söndag: Vaknade och trodde att pappa hade smittat mig med sin maginfluensa. Hade sjukt ont i både magen och huvudet medans jag kände att magen ville vända sig ut&in av mitt illamående. Men jag tog mig till jobbet i alla fall, utan frukost. Jag trodde inte att jag skulle klara av att jobba ett 7timmarspass mellan 10-17, men runt 15 fick jag min frukost/lunchrast och fick i mig lite mat, efter det kände jag mig mycket bättre, men tankarna om tjaffset mellan mig och Gustav snurrade fortfarande i huvudet. Efter jobbet kom han hem till mig. Vi pratade, jag grät. Vi kom fram till att vi inte skulle klara oss utan varanda, att vi älskade varandra för mycket. Att jag blev besviken för det han gjorde känns fortfarande men jag tror jag bara får acceptera för att behålla det som verkligen betyder något för mig, något jag verkligen inte vill mista. Men det är svårt, särskillt när det handlar om personen som man bryr sig mest om.
   Vi kollade på ett avsnitt OTH. Skulle ha sett fler,men Gustav hade råkat bränna fel avsnitt, så de som fanns på dvd:n var avsnitt vi redan hade sett. Då tänkte vi att vi skulle se en film som Gustav hade laddat ner på min dator, men just när filmen började såg jag att jag hade sett den filmen. Jag insåg att vi hade misslyckats med vårat filmtittande och sov medan Gustav ägnade sig åt filmen.
   Jag är glad att allt ordnade sig och jag hoppas att det inte är något tillfälligt, utan att det blir bra framöver, lika bra som vi alltid haft det innan. Underbart helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: linda

allt lät så gulligt och ledsamt. =/ på samma gång. Jag gick faktiskt förbi ditt hus i söndags kl 18.00 och funderade på om jag skulle muntra upp mig själv med att gå in och hälsa på lilla Nina. kanske tur att jag inte gjorde det då eftersom du va med Gustav. =)

2008-10-13 @ 16:47:29
URL: http://alcoholicyouth.blogg.se/
Postat av: Korven

alltså du kommer bli proffs på att lägga bud :O

2008-10-13 @ 20:04:43
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Korven

Alltså HELVETTE, har ju redan fått höra att han är tänd på mig sen han kommenterade min nya hårfärg... Hrm, jag har förfan omoraliska bilder på bloggen med.. "runkvirke" som Kia kallade dom. NEJ det vill jag inte ens tänka på.



ELLER ELLER ELLER! så uttnyttjar jag situationen och skriver lovord om Perra så jag får mvg...



"min lärare är sååååååå het, vill ta honom i duschen efter idrotten".. vad tror du?? xD Usch nu mår jag illa..





70 kr?! 70?! Det får du ju förfan betala för ETT par. Vilket fynd :D

2008-10-13 @ 20:25:00
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: kristin

Du hade verkligen rätt om det där du skrev för några dagar sedan. Att vi nog inte insett att vi behöver umgås på fritiden, utan matte och fysik!

Jag lovar att det inte är tillfälligt, som du också sa en gång (kanske inte vad du vill höra nu, men...) att gräla gör att man lär känna varandra bättre!



luv<3

2008-10-13 @ 20:50:32
Postat av: B L O N D I N A

sv:tack för tipset :)

2008-10-15 @ 16:28:20
URL: http://blondina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0