En dag på Burger King

Jag har jobbat på burger king sen över ett år tillbaks, men jag har hållt mig undan från kassan. Idag kände jag att jag skulle testa på det och så blev det. Men allt fungerade inte riktigt som det skulle...

Det började med att jag var i DT-ettan. Där man alltså tar beställning och betalt innan bilen kör vidare och får sin mat. Efter att jag har slagit in beställningen tittar jag upp och säger...
-  Det blir 19 kronor.
 Jag ler och kollar på gästen i bilen. Efter någon sekund förstår jag att något är fel eftersom han bara sitter och kollar på mig. Då går det upp ett ljus. Jag har inte dragit upp luckan, därför hör han inte var jag säger och det är tre centimeters glasskiva mellan oss, vilket innebär att han absolut inte kan ge mig pengarna.  (Y)

Jag fortsätter i kassan istället. Jag och Elsa står och snackar lite och då kommer det fram två killar. Ja, de var väl inte i min smak direkt.
- Vad har ni för goda desserter? frågar dom
- Ja, vi har bland annat glass med topping. svarar jag
- Kan man få er som dessert, eller i alla fall som topping?
Jag och Elsa bara står där och ser tröga ut medan killarna står och försöker charma oss med våra namn. Det slutade med att jag fick välja topping åt dom och när de var uppätna kom de fram med deras telefonnummer på kvittot. Vilka killlar...

Som pricken över i:et så glömmer jag att slå in en annan gästs desserter i hans långa beställning. Så han blev lite sur över att han inte fick några. (A)

Ja som sagt, jag har ju hållt mig i köket och i DT-tvåan det senaste året, men eftersom jag förmodligen måste ut i kassan i sommar så tyckte jag att det var lika bra att testa redan nu. Nu vet jag att allt kan hända helt enlekt.

Kommentarer
Postat av: Jenlens blogg

Haha vilken dag du hade stackare, inte lätt men man kommer nog allt in i det..



Ja visst är hon, men hon är ju så natutligt söt!

Händer idag då?

Kram

2009-05-24 @ 09:19:27
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: amanda

Ja, oc är helt klart bäst.

Dock blev det sämre när mischa barton försvann..



jo jag kollar oth, också bra :)

2009-05-24 @ 13:13:33
URL: http://amanddis.blogg.se/
Postat av: korven

ojojoj, vilka killar. SYND bara att raggningsrepliker är såååå 2001. HAHA :D



Yes, Krögers, mkt mys ;D

2009-05-24 @ 15:05:28
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Jenlen

Okej va mysigt att länga efter att pojkvännen kommer ikväll då, vart ihop länge eller? :)

Ja visst har Jessica fin hårfärg, jätte fin, hela hon är ju söt!



Idag har jag & killen vart ute på en cykeltur, en lång blev ca 4 mil, haha inget som vi brukar göra fick bara för oss, va skönt, så fint ute nu ju också så va trevligt..nu snart ska jagbörja möbler aom lite här hemma..



Ha nu en trevlig em / kväll..Kram

2009-05-24 @ 15:38:50
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: kakan

HAHHAHA jag skrattar fortfarande åt "luck-misstaget"! Är bara sååååå typiskt dej :D:D:D puss!

2009-05-24 @ 19:09:28
Postat av: Kajsa

Haha, du var klockren både i kassan och DT:n Nina! ^^ bara kämpa på :) Du kommer bli lika grym där som i köket :)

2009-05-25 @ 01:42:44
URL: http://kajsalundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0