Roliga och personliga klappar

Det börjar faktiskt närma sig jul och allt som har med klappar att göra. Jag har redan köpt lite presenter men känner att plånboken börjar, som jag tror att den gör många, kännas lite tunn. Men man behöver inte alltid köpa en dyr present för att den ska uppskattas. Här är några exempel på billiga hemgjorda varianter som blir mer personliga och uppskattas till 100 %.

 

Gör egna smycken: Man har ofta pärlor och annat material hemma vilket gör att presenten inte blir så dyr. Annars kan man hitta billiga pärlor på bla tradera. Det är verkligen roligt att ge bort något som man själv har gjort. Känner man sig inte så kreativ finns det möjlighet att köpa mina armband och ge bort. Det ska jag själv göra.

 

Baka: Att ge bort julgodis som man själv ha gjort kan kännas snålt, men jag uppskattar det verkligen och jag vet att folk jag har gett det till också har gjort det. En god kola eller fudge är helt underbart att få. Jag har ett recept på Maraboufudge här, som är en riktig hit. Förra året var det en mycket uppskattad present. Det är även gulligt att göra en liten ask i papper (sådana man gjorde på dagis) och pynta den. Där i lägger du sedan godiset och ger bort.

 

Experimentera med foton: Att få ett personligt foto eller fotokollage är väldigt uppskattat. Jag har själv både fått och gett bort det. Det som är extra bra med det här är att det är så himla roligt att hålla på med. Varför ränna runt på stan i kaoset när man kan sitta hemma i lugn och ro? Har man photoshop kan man sitta och fixa med bilderna där annars finns bra sidor på Internet som ex. Photofunia eller Picnic. När bilden är som du vill ha den så skriver du antingen ut den hemma på ett fotopapper eller så lämnar du in bilden för framkallning. En ram kan du hitta billigt på Ikea, och vips så har du ett konstverk till någon.

 

Textiltryck: Leta fram en bra bild på datorn och redigera det som du vill ha den. Sen skriver du ut den på ett speciellt papper som finns att köpa i många olika affärer ex, hobbyaffärer, Siba och Clas Olsons. Detta papper är speciellt då du sedan ska stryka på det så att motivet fastnar på tyget. En gullig tröja kanske?

 

Presentkort: Pyssla ihop ett fint presentkort med papper, sax, glitter och en massa annat. Lek dig fram och gör något personligt. Bestäm sen vad presentkortet ska innehålla. Kanske en lunch för dig och kompisen på stan, en lyxfrukost för familjen, en speciell bio för två eller varför inte en hemmaspakväll.

 

Har du något bra tips på hemgjorda personliga julklappar? Var då med och tävla i min tävling som pågår just nu.

 

bildkälla


Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt bra inlägg, Nina! Vet precis vad jag ska ge till kusinen nu, nämligen julgodis! Det kommer hon älska :)



Tack för tipset!

2009-11-23 @ 22:41:33
Postat av: Jenny

Håller med ovan jätte bra inlägg du gjort! Bra tips :)



Mm kan tänka mig det men jag har tyvrr svårt att ta ledigt nu på vardagarna så måste bli helg isf tyvärr får se,,

När va det du skulle dit? såg du programmet igår föresten?

Kram

2009-11-24 @ 09:13:40
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0